1. Назвіть переваги створення
профілю ученого у Google Scholar.
- дозволяє експортувати бібліографічний опис статей
- у профілі можна переглядати, хто цитує публікації
- можливість створювати власну бібліотеку бібліографічних посилань
- надає можливість перегляду графіків цитування у часі та інших науко
метричних показників
- дозволяє авторам слідкувати за бібліографічними посиланнями на власні
статті.
2. На яких ресурсах автори
мають можливість створити свій профіль?
Існує багато ресурсів, у яких автор має можливість створити свій
профіль. Деякі з них:
– ORCID
– ResearcherID
– Google Scholar
– ResearchGate
– eLIBRARY (SCIENCE INDEX)
– Ukrainian Scientists Worldwide
– Microsoft Academic Search
– Index Copernicus
– Scientific Social Community
3. Хто є розробником системи
«Бібліометрика науки в Україні» і для чого вона призначена?
Розробник Національна бібліотека України імені В.І.Вернадського. Ця система
призначена для формування в суспільстві цілісного уявлення про стан та динаміку
процесів, що мають місце в науковому середовищі України.
4. Що Ви розумієте під
поняттями «індекс цитування», «h-індекс (індекс Хірша)», «індекс цитування
наукових статей», «індекс цитування науковця» та «кумулятивний індекс
цитування»?
Індекс цитування наукових
статей – реферативна база
тих наукових публікацій, що індексує посилання, вказані в пристатейних списках
цих публікацій і що надає кількісні показники цих посилань (такі як сумарний
об’єм цитування, індекс Хірша h-індекс та ін.).
Індекс цитування науковця є основним показником, що позначає повну кількість
посилань на роботи, в яких дослідник фігурує як автор або співавтор, в інших
джерелах, розподілений за роками.
Індекс цитування – широко прийнятий у науковому світі показник
«значимості» праць конкретного вченого, а саме:
– індекс характеризує ступінь
актуальності й важливості проведених досліджень для тих областей знань, у яких
працюють конкретні вчені або наукові колективи;
– високий індекс цитування
деякою мірою служить офіційним визнанням конкретного вченого науковим
співтовариством і підтвердженням його пріоритету;
– наявність у науково-освітній організації
вчених, що мають високий індекс цитування, говорить про високу ефективність і
результативність діяльності організації в цілому.
Індекс Хірша є кількісною характеристикою продуктивності вченого,
заснованої на кількості його публікацій і кількості цитувань цих публікацій.
Кумулятивний індекс цитування – загальна кількість посилань на усі роботи автора за
весь час його діяльності.
5. Назвіть форми та функції
наукової комунікації.
Форми наукової комунікації:
– форуми, конгреси, конференції, симпозіуми, наради, семінари та інші
масові заходи з заслуховуванням і обговоренням доповідей, проведенням
круглих столів та інших обмінів думками;
– особисті контакти і листування, в тому числі електронна;
– видання книг, статей, доповідей, звітів, інтерв’ю та інших матеріалів,
в тому числі в електронному вигляді;
– підготовка фільмів, теле- і радіо- передач, іншої широкомовної
продукції;
– Інтернет і інші мережі, сайти, форуми, «невидимі або віртуальні
коледжі», пошукові системи і т.п.
– наукові архіви, бібліотеки, електронні бази даних, музеї і інші форми
збору та надання для вивчення матеріалів, що мають наукове значення;
– наукові торжества, спеціально відведені місця творчості, відпочинку,
оздоровлення, інші заходи та установи, що створюють умови для спілкування
вчених в невимушеній обстановці;
– залучення учених до роботи державних і громадських організацій.
Функції наукової комунікації.
– «реєстрація» авторства (нової ідеї, результатів дослідження тощо);
– «сертифікація» якості дослідження через рецензування (рееr review):
оцінку «рівними, оцінку колегами);
– інформування про дослідження та його результати;
– «архівування» результатів дослідження для майбутніх доступів та
використань.
6. Які методи належать до
наукометричних методів?
До наукометричних методів належать бібліометричні, імовірнісно- статистичні
та експертні оцінки.
7. Яким чином можна підвищити
видимість інформації про вченого для Інтернет аудиторії?
Для Інтернет аудиторії видимість інформації про вченого можна
підвищити завдяки:
– формуванню авторських профілів;
– використанню професійних мереж;
– використанню соціальних мереж;
– застосуванню сервісів для збору, обробки, поширення та зберігання
інформації;
– використання глобальних ідентифікаторів (однозначна ідентифікація
авторів і документів);
– представлення інформації на сайтах бібліотек.
8. Що впливає на формування
бренду вченого?
Отже, на формування бренду впливають:
– доступність інформації про вченого і академічну або наукову організацію,
до якої він належить;
– наукометричні індекси;
– використання глобальних ідентифікаторів для підвищення точності при
розрахунку показників;
– наявність публікацій в журналах з високим імпакт-фактором;
– наявність публікацій в ресурсах, для яких забезпечено видимість у світовому
інформаційному просторі;
– залучення до світової системи комунікацій;
– рівень компетентності.
9. Що Ви розумієте під
поняттями «дослідницька етика» та «академічна доброчесність»?
Дослідницька доброчесність – якість і наукова досконалість – відкрита наука
– становитимуть ціннісну парадигму Європейського дослідницького простору у
найближчий період та обумовлюватимуть умови розвитку науки та інновацій.
Академічна доброчесність — це сукупність етичних принципів та визначених
законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час
навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою
забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих)
досягнень.
10. Які шість ключових
цінностей дослідника визначає Європейська Комісія?
Дослідницька доброчесність сьогодні є політичним пріоритетом Європейської
Комісії. Комісія визначає шість ключових цінностей дослідника:
– чесність;
– довіра;
– справедливість;
– повага;
– відповідальність;
– сміливість.
11. Для чого застосовуються
цифрові ідентифікатори?
Назви організацій, партнерів, співавторів впливають на взаємний імідж та допомагають
у формуванні бренду ученого. Оскільки прізвища не є унікальними, у статтях
транслітеруються їх різні мовні варіанти то виникає проблема ідентифікації
автора та визначення його публікацій. Унікальний ідентифікатор автора вирішує
проблему правильного визначення документів конкретного автора.
Комментариев нет:
Отправить комментарий